”Självklart att kliva in i dialogen som tog oss hela vägen hit”

By Lars Rosencrantz

I den här intervjun får vi lära känna vår nya konsult Lars Rosencrantz som utgår från Göteborgskontoret. I intervjun berättar Lars om sig själv, varför han valde Mercuri Urval och vad han kommer att bidra med.

Hej, jag heter Lars Rosencrantz och jag är född och uppvuxen i Göteborg. Jag har en utbildningsbakgrund som både maskiningenjör och ekonom. Därefter har mitt arbetsliv präglats av ett intresse för ledarskap och kommersiella frågor i både tjänste– och produktbolag. Vid sidan om mitt arbete har jag ett stort intresse för uthållighetsidrotter och triathlon i synnerhet. Jag har dessutom förmånen att få dela mitt intresse med mina båda barn.

Till Mercuri Urval tar jag med mig flera år av kommersiell erfarenhet inom rekryteringsarbete i roller som rekryteringskonsult och affärsområdeschef inom IT/Engineering. Jag har också med mig erfarenheter från verksamhetsledande roller i stora och små bolag liksom matris och linjeorganisationer. Jag inspireras av försäljningsarbete, möten med kunder och framförallt så gillar jag att bidra till utveckling och tillväxt. Som konsult är det en stor förmån att jag får sätta mig in i och bidra till olika typer av bolag, verksamheter och branscher.

Mercuri Urval har alltid varit en lysande stjärna på rekryteringshimlen och det är ett varumärke som jag har stor respekt för. När jag blev tillfrågad om jag var intresserad av möjligheten att jobba på Mercuri Urval kändes det självklart att kliva in i dialogen som tog oss hela vägen hit. Ytterligare lockelse med Mercuri Urval är det tydliga internationella samarbetet och höjden på uppdragen. Jag uppskattar verkligen att jobba med rekrytering och search på styrelse­­­­– och C nivå. Jag ser nu fram emot att bygga vidare på min säljplan, ta nya och gamla kundkontakter och delta i det omfattande certifieringsprogrammet.

Jag har en tydlig ambition om att bidra med mitt kommersiella intresse och vilja att skapa affärer. Jag ser hur jag kommer ha nytta av min ledarerfarenhet både från näringsliv och idrott. Som person betraktar jag mig som en genomförare och jag tycker ofta det är bättre att agera och revidera än att inte agera alls. Det jag vill bidra med är mitt driv att utveckla kundrelationer, min förmåga att stärka Mercuri Urvals positionering på marknaden, mitt tydliga engagemang och min energi.