Vi skall satsa mer på Sverige, och du måste vara med på denna resa

By Jens Duvliden Sofia Hjort Lönegård

Hej Jens! Otroligt roligt att få intervjua en av våra nya kollegor idag.

Tack! Jag är fortfarande relativt ny som du nämner, snart arbetat hos Mercuri Urval i tre månader. Dock känns det längre då vi hade en första, och kontinuerlig kontakt, innan jag började. För ett och ett halvt år sedan blev jag uppringd av en kollega på MU som sa; ”Vi skall satsa mer på Sverige, och du måste vara med på denna resa”.

Spännande, berätta mer om dina intryck och denna resa.

Mina upplevelser stämmer överens om mycket jag hört tidigare, att även om Mercuri Urval är ett stort, och globalt bolag som finns över hela världen, så är det en familjär känsla.

Vi har såklart en global struktur, ledningsgruppen är utspridd över hela Europa, och vår VD sitter i London. Men trots detta känner jag mig nära, och på samma nivå som alla kollegor. Titlar och varifrån du arbetar är inte så viktigt – och det är det svenska arvet! Det är sådana detaljer, och själva historien bakom Mercuri Urval som är så viktig att lyfta fram.

Det låter som en inkluderande miljö?

Det är det. Man blir tillfrågad mycket, om sina erfarenheter och hur man kan bidra till den bästa kundupplevelsen. Man presterar verkligen inte bara på sina uppdrag, utan man styr båten åt samma håll. Framgångarna som kommer är allas framgångar. Vi är ett lag!

Vad är hemligheten för att känna denna lagkänsla?

Vårt sätt att arbeta är genom att fokusera på de exakta kraven som finns i kundens unika sammanhang. Arbetsmetoden och dokumenteringen är densamma för alla konsulter och länder. Vi jobbar över hela världen med samma processer och utifrån en kvalitetssäkrad, globala standard (ISO-certifierad).

Det gör det lättare för både kunder och anställda att arbeta mellan olika länder men fortfarande leverera samma höga standard.

Vad får dig personligen att brinna lite extra för ditt arbete och din roll i allt?

Man får en boost varje dag att ringa kandidater och kunder, det är positiva möten och man ser vad ens arbete har för impact. Man går till jobbet varje dag och tycker det är en spännande och rolig. arbetsplats.

Tack Jens, och jag önskar dig en fin helg!

Jens Duvliden har en mycket gedigen affärsbakgrund och har sedan 2015 arbetat som konsult inom HR med inriktning Compensation & Benefit's, Talent Management och 360 Assessments.

Han har ett diplom i marknadsföring och ekonomi på Påhlmans Handelsinstitut och Key Account Management vid IHM Business School.

Vill du komma i kontakt med Jens, eller läsa mer? Klicka här.